(2011.12.24-нд бичсэн)
Саяхан байгууллагынхаа шинэ жилээр захирлынхаа хүнтэй ярилцаж байхыг сонсов:
"Бид үйлчилгээний соёлыг эрхэмлэж, хамгийн сайн үйлчилгээгүйлчлүүлэгчдэдээ үзүүлэх гэж хичээдэг. Угаасаа ч манайд үйлчил-гээний соёл гэдгийг нэвтрүүлж эхлээд, үйлчилгээнийхээ чанартанхаардаг газрууд цөөнгүй бий боллоо. Гэвч ажиглаад байхад,ажлаа хийлгэж хийлгэчихээд юмуу хүлээлгэж хүлээлгэчихээд хээвнэгалга болдог хүмүүс олон, ерөөс үйлчлүүлэгчийн соёл гэдэг зүйлманайд сайнгүй хэвээрээ байх юм. Энэ уг нь үйлчилгээний соёлоосоодутуугүй чухал юм сан"
Нээрээ л үнэн үг. Монголчууд бид сүүлийн үед үйлчилгээний соёл нэхэхдээ
гарамгай болоод байгаа. Харин өөрсдөө хэр соёлтой үйлчлүүлдэг билээ?
гэдгийг дор бүрнээ нэг бодоод үзмээр.
This is frankly a vicious circle that must be broken somehow. The customers think that they must not be polite because that's the only way to get a decent service. The servers meanwhile do not have incentive to be polite because most of the customers are rude by default. And the evidence of this vicious circle is apparent from how the servers treat foreigners where both parties assume each other as polite.
ReplyDeleteOf course there are issues of the population' general morality and/or the servers' lack of customer relations skills. But these are minor issues compared to the vicious cycle that is perpetuated by our low social capital.
P.S: Props for putting me on your blog list!