Захирал маань ингэж ярина: "Хүн амьдралынхаа багагүй цагийг ариун цэврийн өрөөнд өнгөрүүлдэг. Өөрийгөө хөнгөлж, амарч тухлах ёстой газар бохир заваан, сэтгэлд тавгүй байж болохгүй. Би аливаа айл гэр, албан байгууллагыг ариун цэврийнх нь өрөөгөөр дүгнэдэг. 00-ийн өрөөгөө цэвэрлэнэ гэдэг бол компанидаа, гэртээ (ажилдаа амьдралдаа) хандаж буй хандлага юм."
Дээрийн уншсан "Бизнест хэрэгтэй Даншари сэтгэлгээ" номон дээр ч энэ тухай нэг сонирхолтой жишээ бий. Бүгдийг нь санахгүй байгаа ч, Японы эдийн засгийн хямралын үед шинэ хуучин гэлтгүй бүх ажилчид нь 00-ийн өрөөгөө цэвэрлэдэг компани салбарын бусад компаниудын дэргэд хямралгүй үлдсэн тухай гардаг юм.
Тэгвэл саяхан HBR blog-оос "Of Clean Toilets and Competitive Economies" нэртэй нийтлэл олж үзэв. Өнөөгийн өрсөлдөөнт (ямарваа) зах зээлд шинэ бүтээгдэхүүн, шинэ үйлчилгээ гаргах нь бүрнээ хангалтгүй, зах зээлд давуу тал олохын тулд бусдынхаа бодооггүй нарийн ширийн зүйлсийг ч анхаарч, өргөлт өгөх хэрэгтэй гэсэн санаа гаргажээ.
"The question of how to outcompete others in a given market is not only a concern for firms. At a higher level, governments have long understood that their nations are well served by industries that win in the global marketplace—and have pursued forward-looking industrial policies to help them. Recently I asked a high-level Singapore official how Singapore's companies would be able to compete in a world of countries whose companies have greater access to low-cost labor (as in China) and cutting-edge innovation (as in the U.S.). His response was to ask me: "Have you seen our toilets at Changi Airport?" I said that I had, and that they were spotless. He nodded: "That's our competitive advantage."
No comments:
Post a Comment